
‘Ik hoor van verschillende afdelingen dat er ontevredenheid heerst over het UFB’, zei personeelsraadslid Elsemieke Daalder tijdens de faculteitsraadsvergadering Rechten. ‘De prijzen voor de koffie en thee voor een vergadering, of drankjes voor een borrel worden te hoog gevonden.’
Daar komt nog bij dat de organisatie rond de catering ook niet ‘altijd even soepel loopt’.
‘Helaas ben je niet de enige die dit geluid laat horen’, reageerde Alexander van Drooge, faciliteitsmanager van de faculteit.
‘Ik ving dit al in de wandelgangen op, maar daar kan ik niet zoveel mee. Dus als er klachten en opmerkingen zijn, deel die met mij. Het liefst per mail, want ik ben een dossier aan het aanleggen. Heftige klachten speel ik meteen door aan het UFB om feedback te krijgen. Dat gebeurt ook niet altijd, daar moet ik vaak achteraan. Ik heb de alarmbellen die ik al hoorde gedeeld met het bedrijf.’
Van Drooge vindt ook dat het UFB tekort schoot. ‘Een probleem bij het UFB is het personeelstekort, maar dat wil ik niet aanvoeren als excuus.’
Personeelsraadslid Gert Jan Geertjes vroeg waarom de prijzen zo exorbitant zijn. ‘De prijzen zijn hoger dan als je buiten de faculteit catering organiseert.’ Van Drooge kon dat niet bevestigen. ‘Ik ga ervan uit dat je onderzoek hiernaar hebt gedaan. Het college keurt de prijzen goed. Hoe die prijzen precies zijn opgebouwd weet ik niet.’
‘Het signaal is duidelijk’, zei decaan Joanne van der Leun. ‘Het is echter fijn als er concrete klachtenmeldingen binnenkomen, dan kunnen we het gesprek met het UFB beter voeren.’